cerkiew.pl

Polak laureatem konkursu fotograficznego Światowej Rady Kościołów

Katarzyna Draniewicz, 20 maja 2016

W dniach 7-27 marca ponad 100 zdjęć zostało przesłanych przez użytkowników Instagrama na konkurs organizowany przez Światową Radę Kościołów (World Council of Churches, WCC). Wśród nich znalazło się zdjęcie Aleksandra Wasyluka (redaktora naczelnego serwisów Cerkiew.pl oraz OrthPhoto.pl) przedstawiające etiopskie dzieci z butelkami wody.

Właśnie jemu jako użytkownikowi Instagrama "aleksanderwasyluk" została przyznana III nagroda. "Zdjęcie zostało zrobione w październiku 2015. Byliśmy w drodze z Lalibeli do Bahir Dar" - mówi Aleksander. „Wysłałem tę fotografię na konkurs, ponieważ ten rok był bardzo trudny dla Etiopii. Po porze deszczowej rzeki były zupełnie puste. "

I nagrodę otrzymał użytkownik Instagrama "gabrielmatyias" za obraz dziewcząt z Fasayil, walczących o wodę ze starego zbiornika. "Podobnie jak w wielu społecznościach w dolinie Jordanu, tak też tutaj nie ma dostępu do bieżącej wody lub źródeł i studnie są opróżnione przez to, że Izraelici nadmiernie pompują wodę do pobliskich kwitnących osad"- pisał autor zdjęcia.

Kolejny nagrodzony użytkownik "subhadipindia" zgłosił fotografię ceremonii umywania nóg w Indiach i zdobył II nagrodę. Do swego zdjęcia dodał następujący komentarz: "Moja żona pochodzi z plemienia Munda ze stanu Jharkhand w Indiach. Kiedy odwiedziłem jej dom po raz pierwszy, zgodnie z tradycją teściowa umyła moje nogi wodą, a następnie posmarowała olejem musztardowym moje stopy. Początkowo byłem powściągliwy, ale powiedziano mi, że taka jest tradycja i oznacza przyjęcie do rodziny (akceptację)”.

Wypowiadając się na temat wyników konkursu Marcelo Schneider - przedstawiciel WCC i przewodniczący jury podkreślił, że trzy wybrane zdjęcia ilustrują ważne obszary bieżącej pracy WCC i jego kościołów członkowskich. "W tym roku Pielgrzymka Sprawiedliwości i Pokoju koncentruje się na Bliskim Wschodzie, a zwłaszcza na sytuacji w Palestynie i Izraelu." - powiedział.

Większość fotografii przysłanych na konkurs wiązała się z racjonalnym gospodarowaniem wodą i w ten sposób ilustrowała wielkopostną akcję “Seven Weeks for Water”, którą WCC Ecumenical Water Network promuje corocznie od 2008 roku.

Na podstawie: www.oikoumene.org